Nábytok

Predvádzacie priestory Audi

Výnimočný automobil(ka)

Vzhľad predajných priestorov po celom svete

 

Čo majú spoločné Tauranga na Novom Zélande, indický Gurgaon a Maputo v Mozambiku? Okrem exotických názvov na prvý pohľad dosť málo - keby tam nebol istý človek z Bavorska: Stefan Voit - ten je zastúpený na všetkých týchto vzdialených miestach. Spoločne so svojím partnerom Isaria Corporate Design AG má na starosti vnútorné vybavenie všetkých autosalónov Audi. A tie nájdete na mape sveta všade - od Bavorska po Bolíviu: "Nájdete nás na všetkých svetadieloch," hovorí stolársky majster tretej generácie nie bez hrdosti. Či už spoločnosť Audi stavia nový autosalón alebo upravuje niektorý existujúci podľa svojej úplne novej koncepcie predvádzacích priestorov - nábytok pochádza od Voita a z jeho závodu s 50 zamestnancami.

Perfektné prezentácie

Na zabezpečenie jednotného vzhľadu značky Audi a efektu znovupoznávania po celom svete majú od roku 2006 všetky predajné priestory jednotný vzhľad. Hovorí sa tomu modulárny Counter-System. To má znamenať: Návrhári interiérov spoločnosti Audi majú ťažkú voľbu. "Existuje bezmála 100 jednotlivých nábytkových modulov - tie umožňujú flexibilné zostavy, podľa veľkosti a potrieb konkrétneho predajcu,"  vysvetľuje Thomas Rieder, vedúci výroby Voitova podniku. Od pohoviek cez kancelárske pracovisko alebo predajné pulty až po pulty na občerstvenie: Jeden vzhľad pre všetky predajné priestory, nech sú v Mníchove alebo v Minsku.

Ideálne usporiadanie

Z hľadiska druhov nábytku tu vládne rozmanitosť, zato sa ale vyžaduje zdržanlivosť pokiaľ ide o farby: Nábytku dominujú decentná čierna a biela, príležitostne je to preložené trochou sivej. "Zariadenie interiéru ustupuje do pozadia a necháva vyniknúť drahocenné autá," vysvetľuje Thomas Rieder. Aby sa však nábytok perfektne uplatnil, pridáva spoločnosť ADLER v autosalóne poriadne plyn: Všetky dosky MDF, nafarbené načierno, sa lakujú produktom ADLER Legnopur G10 , biele prvky ako napríklad "pobočník vozidla" - kocky s technickými údajmi vozidla a cenou - sú povrchovo upravené produktom ADLER Pigmopur RAL 9016.

PUR lak zaisťuje perfektné krytie a perfektný vzhľad. A ADLER nešliape na brzdu ani keď ide o sklo: Priehľadné akrylové sklo, na zadnej strane nalakované produktom Pigmopur, vytvára perfektný rám pre plazmový televízor.

Logistika, ktorá sa oplatí

Práce majú vo stolárskom závode so sídlom v Au v Hallertau dosť: týždenne je potrebné vybaviť dodávky pre päť až sedem predajcov Audi. "Nábytkový program je vyrábaný kompletne v našom závode a následne ho prepravné firmy rozosielajú do všetkých svetových strán," vysvetľuje Stefan Voit.

Vo výnimočných prípadoch sa tiež pracuje priamo na mieste: Pred olympiádou v Pekingu v roku 2008 bolo v Číne vo veľmi krátkej dobe postavených 70 autosalónov Audi. "Pretože sme vzhľadom na veľký ložný objemu nemohli dodávať kompletne zhotovený nábytok, odosielali sme všetky časti jednotlivo." Pribalené v batožine: tony laku ADLER.

"Sme verní zákazníci značky ADLER a ani v Číne sme sa nechceli vzdať špičkovej kvality - lak sme proste do Ríše stredu poslali letecky a povrchovú úpravu drevených dielov sme vykonali tam," hovorí Thomas Rieder.

"Ale aj doma sa lakuje na plný plyn."  Knihy zákaziek spoločnosti Voit GmbH sú plné, štvrtá generácia stolára už stojí na štartovacej čiare - a to je dobre. ​​Takmer 1 500 autosalónov Audi už nesie Voitovský rukopis a v najbližších rokoch majú dostať všetci zmluvní predajcovia Audi v celom svete nové predvádzacie priestory s kvalitným spracovaním z Bavorska a s lakmi z Tirolska.

© adler-lacke.com