Cradle to Cradle: ADLER vsádza na zlatý štandard udržateľnosti

Existuje mnoho environmentálnych značiek a certifikátov trvalej udržateľnosti - ale takmer žiadne nie sú také komplexné a kvalitné ako „Cradle to Cradle“, pečať pre inovatívne cyklické hospodárstvo. Nie je preto žiadnym prekvapením, že spoločnosť ADLER, priekopník v oblasti ekologických farieb a lakov, stanovila latku pre túto najvyššiu značku a urobila z „Cradle to Cradle“ (C2C) referenčnú hodnotu pre svoju udržateľnú škálu výrobkov.
9. 4. 2020

Holistický pohľad

Čo odlišuje Cradle to Cradle od iných certifikátov týkajúcich sa trvalej udržateľnosti? „Predovšetkým považujem holistický pohľad na životný cyklus za fascinujúci,“  vysvetľuje Dr. Albert Rössler, vedúci výskumu a vývoja v spoločnosti ADLER. Cradle to Cradle sa podrobne venuje celému procesu výroby a recyklácie produktu: od spracovania obnoviteľných surovín cez výrobu s využitím procesov šetrných k životnému prostrediu a zdrojom až po recyklovateľnosť. Heslom je odpad. V praxi to znamená, že napríklad vyradený kus nábytku alebo drevený diel nekončí v odpadkoch, ale je recyklovaný podľa princípu kaskádového použitia - napríklad na drevotrieskové dosky alebo izolačné materiály. „Naším cieľom je, aby materiál povrchovej úpravy pri recyklácii priniesol ďalšiu pridanú hodnotu - aby ho bolo možné využiť ako napríklad lepidlo alebo súčasť farbív,“  vysvetľuje Dr. Rössler.

Trvalo udržateľný sortiment

ADLER už ponúka rozmanitú škálu výrobkov s certifikátom C2C: udržateľná náterová hmota Aviva Terra-Naturweiß, ekologická ochrana dreva Pullex Aqua-Terra do exteriéru a Legno Aqua-Öl na olejované povrchy v interiéri a univerzálny lak Varicolor na (takmer) všetky podklady a dostupný v takmer neobmedzenej palete farebných odtieňov. Najnovší prírastok do radu C2C od spoločnosti ADLER je Aquawood Natureffekt, náter na okná na báze vody, ktorý zapôsobí maximálnym prirodzeným vzhľadom a dojmom. Čoskoro bude doplnený s certifikátom C2C aj lak na nábytok, aby bolo možné ponúknuť udržateľnú škálu náterov pre všetky oblasti - od nábytku po ochranu dreva, od okien po maľovanie stien. „Najväčšia výzva spočíva v oblasti surovín: musíme sa stále viac spoliehať na obnoviteľné a recyklovateľné suroviny bez toho, aby sme znižovali kvalitu,“ vysvetľuje Dr. Rössler. Značka ADLER napokon zaručuje spoľahlivú prémiovú kvalitu - to je tiež súčasťou filozofie trvalej udržateľnosti: „Čím vyššia je kvalita náteru, tým je udržateľnejšia - je to preto, že sa zvyšuje životnosť a intervaly obnovy sa znižujú.“ Kvalita a udržateľnosť - u popredného rakúskeho výrobcu farieb ADLER nejde o protirečenie, ale ideálne riešenie pre budúce nátery v každej oblasti použitia.

ADLER - V našich žilách prúdi farba

So 620 zamestnancami je ADLER popredným rakúskym výrobcom farieb, lakov a prostriedkov na ochranu dreva. Spoločnosť založenú v roku 1934 Johannom Berghoferom, dodnes rodinný podnik, riadi v tretej generácii Andrea Berghoferová. Takmer 18 000 ton farby každoročne opúšťa továreň vo Schwaze a dostáva sa k zákazníkom vo viac ako 25 krajinách po celom svete. ADLER má distribučné spoločnosti v Nemecku, Taliansku, Poľsku, Holandsku, Švajčiarsku, Českej republike a na Slovensku; jediným výrobným miestom je ADLER-Werk Lackfabrik vo Schwazi/Tirolsku (AT). ADLER je prvou spoločnosťou vo svojom odbore, ktorá je od roku 2018 stopercentne uhlíkovo neutrálna.

© adler-lacke.com